Czas na nową narrację

Jesteś samorządowcem, prowadzisz firmę, a może jesteś politykiem lub pracujesz dla NGO?

Masz wrażenie, że twoje ambitne akcje
dla środowiska nie znajdują zrozumienia u twoich pracowników, mieszkańców, klientów? Czujesz,
że frazy “zmiana klimatu”, “ekologiczny”,
czy “transformacja” działają na twoich odbiorców jak płachta na byka? Ludzie przecież nie chcą wygaszać kominków, jeździć zbiorkomem ani jeść mniej mięsa tylko dlatego, że tak będzie lepiej
dla planety.

Dlaczego? Przyczyn jest kilka, a jedną z ważniejszych – komunikacja. Potrafimy tworzyć potężne marki, ale nie daliśmy rady przekonująco opowiedzieć
o zmianie klimatu. Takie są m.in. wnioski z ostatniej edycji projektu „Ziemianie Atakują!”.

Właśnie dlatego angażujemy dziesiątki ekspertów, stosujemy nowatorskie techniki badawcze
i warsztatowe, by już pod koniec roku przekazać
w Wasze ręce poradniki komunikacyjne dla ambitnych ludzi, chcących wprowadzać mądre zmiany. Dla wszystkich chętnych. I – dzięki naszym patronom – za darmo.

Etapy projektu

  • 1. Stawiamy cele

    O czym trzeba będzie mówić?
Gdzie możliwy będzie opór społeczny?

  • 2. Budujemy narrację

    Spotkanie ekspertów Czterech Światów – wielkie warsztaty narracyjne

  • 3. Testujemy
i działamy

    Badanie postaw społecznych i test wypracowanych kierunków narracji

Zamów swój poradnik

Poradniki komunikacyjne do reralizacji celów klimatycznych
będą gotowe w listopadzie 2025 r. Zostaw nam swój adres,
a poinformujemy Cię, gdy będą gotowe do bezpłatnego pobrania.

Który poradnik Cię interesuje?

Ziemia jest niema

Ostatnia edycja projektu „Ziemianie Atakują!” (2025r.) pokazała dobitnie, że Polacy odwracają się od problemu katastrofy klimatycznej. „Stan, w którym znalazła się Ziemia jest poważny i wymaga natychmiastowych działań” – z tym stwierdzeniem zgodziło się 63% badanych, podczas gdy w rekordowym, 2020 roku, było to 78%. Ponad dwukrotnie spadła też liczba osób w segmencie „Nieczekajów” – ludzi, którzy rozumieją naturę relacji człowieka ze środowiskiem i są gotowi  do zmiany zachowań oraz akceptacji pro środowiskowych działań firm, samorządów czy polityków. Przez pięć lat nie drgnął także poziom wiedzy o środowisku i klimacie. Jakkolwiek cieszy nas sukces „Ziemian” (niemal 8 tys. pobranych raportów i kilkanaście milionów osób w skumulowanym zasięgu publikacji w mediach), mniej cieszą wyniki badania. Założyliśmy jako społeczeństwo psychiczny pancerz i staramy się po prostu korzystać z życia.

W 2025 roku nie tylko wykorzystamy dorobek marketingu, ale połączymy ekspertów z dziedzin nauk społecznych ze światem nauk ścisłych, humanistycznych oraz artystów i twórców. W wyniku szczegółowo zaplanowanego procesu tworzymy praktyczny poradnik komunikacyjny dla wszystkich, którzy wdrażają i komunikują zmiany w interesie naszej relacji z naturą – dla samorządów, firm, NGO’sów i polityków. Nie będzie długich elaboratów – poradnik ma być zwięzły, treściwy, użyteczny i napisany zrozumiałym językiem. Tak, by był dostępny i przystępny dla każdego, kto planuje reprezentować interesy Ziemi w jej relacji z człowiekiem.

Jak to się udało?

Poradniki nie powstałyby, gdyby nie wsparcie merytoryczne i finansowe wielu wspaniałych firm i instytucji. To dzięki Wam, Drodzy Patroni, zebrana przez nas wiedza i rekomendacje mogą być dostępne bez opłat dla wszystkich, którzy chcą wdrażać odważne i odpowiedzialne wobec środowiska decyzje.

Sami zobaczcie, dlaczego patroni zdecydowali się na wsparcie tego projektu:

„Zmieniamy Warszawę – tworzymy nowe tereny zieleni, rozwijamy transport publiczny, dbamy o jakość powietrza. Chcemy, by te zmiany odpowiadały na potrzeby ludzi. Wspieramy projekt „Ziemianie Atakują!”, bo wierzymy, że fundamentem każdego działania na rzecz środowiska i klimatu jest dialog z mieszkańcami i mieszkankami.” – Magdalena Młochowska, Dyrektor Koordynator ds. Zielonej Warszawy (patronat honorowy nad projektem objął Prezydent m.st. Warszawy).

„Jak sprawić, by w gąszczu komunikacji znalazły się prawdziwie wartościowe treści o stanie naszej planety? W IKEA wierzymy, że to właśnie wartościowa komunikacja jest pierwszym krokiem do efektywnych działań – dlatego wspieramy projekt 'Ziemianie Atakują! – Nowe narracje’”. – Wiktoria Płocha, Liderka zrównoważonego rozwoju w IKEA (patron główny wyłączny poradnika dla pracodawców).

„W ORLENIE pracujemy nad przejrzystą opowieścią o kluczowym elemencie naszej strategii do 2035: racjonalnej i korzystnej dla krajowej gospodarki transformacji energetycznej. Dlatego chętnie podzielimy się z Ziemianami energią jutra. Już dziś.” – Mateusz Witczyński, Rzecznik Prasowy ORLEN S.A. (patron główny poradnika w obszarze transportu).

„W grupie spółek Danone jesteśmy przekonani, że zdrowie ludzi i kondycja naszej planety są nierozerwalnie ze sobą powiązane. Ale jak przekazać te zależności w sposób, który będzie zarówno zrozumiały, jak i inspirujący dla ludzi? Wierzymy, że kluczem są innowacyjne inicjatywy, takie jak „Ziemianie atakują – nowe narracje”, które mają moc zmieniać codzienne wybory.” – Martyna Węgrzyn, Kierowniczka Działu Komunikacji Zewnętrznej, Grupa spółek Danone (patron główny poradnika w obszarze żywności).

Dzięki za wsparcie. 💚 Dzięki Wam poradniki przysłużą się tysiącom firm, samorządów, NGOsów czy polityków.

“Narracje” to owoc
wspólnej pracy

  • Autorzy:
     
  • Konsultacja
    merytoryczna:
  • Partner merytoryczny:
     
  • Wspierający partner merytoryczny:
  • Patronat honorowy:
     
  • Patroni poradnika Energia:
  • Patron główny wyłączny:
  • Patron:
  • Patron wspierający:
  • Patroni poradnika Transport:
  • Patroni główni:
  • Patron:
  • Patron wspierający:
  • Patroni poradnika Żywność:
  • Patron główny:
  • Patroni wspierający:
  • Patroni poradnika dla pracodawców:
  • Patron główny wyłączny:
  • Patron:
  • Patroni wspierający
  • Danymi w raporcie wsparli nas:
  • Film o "Ziemianach" stworzyli:
  • Projekt i skład:
     
  • Synteza z pomocą AI:
     
  • Patron merytoryczny:
     
Nasza strona wykorzystuje pliki cookie (zwane również ciasteczkami) aby móc rozróżnić Pana/ią od innych użytkowników strony, a także do zapamiętywania użytkowników pomiędzy ich kolejnymi wizytami. Dzięki temu możemy zapewnić Panu/i pozytywne doświadczenia podczas przeglądania naszej strony internetowej, a także możemy ulepszać naszą stronę internetową.