English version will come soon...

Jesteś samorządowcem, prowadzisz firmę, a może jesteś politykiem lub pracujesz dla NGO?

Masz wrażenie, że twoje ambitne akcje
dla środowiska nie znajdują zrozumienia u twoich pracowników, mieszkańców, klientów? Czujesz,
że frazy “zmiana klimatu”, “ekologiczny”,
czy “transformacja” działają na twoich odbiorców jak płachta na byka? Ludzie przecież nie chcą wygaszać kominków, jeździć zbiorkomem ani jeść mniej mięsa tylko dlatego, że tak będzie lepiej
dla planety.

Dlaczego? Przyczyn jest kilka, a jedną z ważniejszych – komunikacja. Potrafimy tworzyć potężne marki, ale nie daliśmy rady przekonująco opowiedzieć
o zmianie klimatu. Takie są m.in. wnioski z ostatniej edycji projektu „Ziemianie Atakują!”.

Właśnie dlatego angażujemy dziesiątki ekspertów, stosujemy nowatorskie techniki badawcze
i warsztatowe, by już pod koniec roku przekazać
w Wasze ręce poradniki komunikacyjne dla ambitnych ludzi, chcących wprowadzać mądre zmiany. Dla wszystkich chętnych. I – dzięki naszym patronom – za darmo.

Etapy projektu

  • 1. Stawiamy cele

    O czym trzeba będzie mówić?
Gdzie możliwy będzie opór społeczny?

  • 2. Budujemy narrację

    Spotkanie ekspertów Czterech Światów – wielkie warsztaty narracyjne

  • 3. Testujemy
i działamy

    Badanie postaw społecznych i test wypracowanych kierunków narracji

Zamów swój poradnik

Poradniki komunikacyjne do reralizacji celów klimatycznych
będą gotowe w listopadzie 2025 r. Zostaw nam swój adres,
a poinformujemy Cię, gdy będą gotowe do bezpłatnego pobrania.

Który poradnik Cię interesuje?

Ziemia jest niema

Ostatnia edycja projektu „Ziemianie Atakują!” (2024 r.) pokazała dobitnie, że Polacy odwracają się od problemu katastrofy klimatycznej. „Stan, w którym znalazła się Ziemia jest poważny i wymaga natychmiastowych działań” – z tym stwierdzeniem zgodziło się 63% badanych, podczas gdy w rekordowym, 2020 roku, było to 78%. Ponad dwukrotnie spadła też liczba osób w segmencie „Nieczekajów” – ludzi, którzy rozumieją naturę relacji człowieka ze środowiskiem i są gotowi  do zmiany zachowań oraz akceptacji pro środowiskowych działań firm, samorządów czy polityków. Przez pięć lat nie drgnął także poziom wiedzy o środowisku i klimacie. Jakkolwiek cieszy nas sukces „Ziemian” (niemal 8 tys. pobranych raportów i kilkanaście milionów osób w skumulowanym zasięgu publikacji w mediach), mniej cieszą wyniki badania. Założyliśmy jako społeczeństwo psychiczny pancerz i staramy się po prostu korzystać z życia.

W 2025 roku nie tylko wykorzystamy dorobek marketingu, ale połączymy ekspertów z dziedzin nauk społecznych ze światem nauk ścisłych, humanistycznych oraz artystów i twórców. W wyniku szczegółowo zaplanowanego procesu tworzymy praktyczny poradnik komunikacyjny dla wszystkich, którzy wdrażają i komunikują zmiany w interesie naszej relacji z naturą – dla samorządów, firm, NGO’sów i polityków. Nie będzie długich elaboratów – poradnik ma być zwięzły, treściwy, użyteczny i napisany zrozumiałym językiem. Tak, by był dostępny i przystępny dla każdego, kto planuje reprezentować interesy Ziemi w jej relacji z człowiekiem.

Dlaczego to jest ważne?

Poradniki nie powstałyby, gdyby nie wsparcie merytoryczne i finansowe wielu wspaniałych firm i instytucji.

Partnerem merytorycznym projektu jest UN Global Compact Network Poland. Wspierającym partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat honorowy nad projektem objął Prezydent m.st. Wrszawy.

“Narracje” to owoc
wspólnej pracy

  • Autorzy:
     
  • Konsultacja
    merytoryczna:
  • Partner merytoryczny:
     
  • Wspierający partner merytoryczny:
  • Patronat honorowy:
     
  • Patroni poradnika Energia:
  • Patron główny wyłączny:
  • Patron:
  • Patron wspierający:
  • Patroni poradnika Transport:
  • Patroni główni:
  • Patron:
  • Patron wspierający:
  • Patroni poradnika Żywność:
  • Patron główny:
  • Patroni wspierający:
  • Patroni poradnika dla pracodawców:
  • Patron główny wyłączny:
  • Patron:
  • Patroni wspierający
  • Danymi w raporcie wsparli nas:
  • Film o "Ziemianach" stworzyli:
  • Projekt i skład:
     
  • Synteza z pomocą AI:
     
  • Patron merytoryczny: